Σελίδες

30 Ιανουαρίου 2011

Η βία στο σχολείο

Ποιες μορφές έχει ο σχολικός εκφοβισμός; Ποια παιδιά πέφτουν συνήθως θύματα της σχολικής βίας; Τι πρέπει να κάνεις αν κάτι τέτοιο συμβεί στο δικό σου παιδί;
Η Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος Αλεξάνδρα Καππάτου απαντά:
Τι νοείται ως σχολικός εκφοβισμός

Αυτισμός: το πρόβλημα και η αντιμετώπισή του στην Ελλάδα

Ο Αυτισμός είναι μια ισόβια, επιστημονικά δυσεξήγητη νευροψυχιατρική αναπτυξιακή διαταραχή. Σύμφωνα με επιδημιολογικές έρευνες που ανακοινώθηκαν στο Α΄ Διεθνές Συνέδριο της Παγκόσμιας Οργάνωσης Αυτισμού, που έγινε το Νοέμβριο του 2002 στη Μελβούρνη, σε κάθε 10 χιλιάδες παιδιά που γεννιούνται, 50 είναι αυτιστικά.
Τα αυτιστικά άτομα έχουν συνήθως και βαριά, μέση ή ελαφριά νοητική υστέρηση. Άλλα πολλά, παρουσιάζουν «κανονική» ή «υψηλή» νοημοσύνη, ή και «ευφυΐα», επικεντρωμένη όμως, σε ένα ή δυο θέματα που τα ενδιαφέρουν και απαιτούν ισχυρή, κυρίως οπτική μνήμη.



27 Ιανουαρίου 2011

Συμβουλές για γονείς υπερκινητικών παιδιών

Οι γονείς ίσως θα πρέπει να συμβουλευτούν  τον ειδικό, ώστε να μάθουν να αντιμετωπίζουν σωστά το παιδί. Σε γενικές γραμμές οι γονείς πρέπει :
•Να έχουν προσδοκίες ανάλογες με τις δυνατότητες του παιδιού.

Τα χαρακτηριστικά της υπερκινητικότητας

Τα συμπτώματα της υπερκινητικότητας - παρορμητικότητας
(σύμφωνα με το DSM-IV)
To παιδί για να χαρακτηριστεί υπερκινητικό – παρορμητικό, πρέπει να παρουσιάζει 6 από τα παρακάτω συμπτώματα, τουλάχιστόν για διάστημα 6 μηνών, σε βαθμό τέτοιο που δε φαίνεται λογικό να συμβαδίζουν με το επίπεδο της ανάπτυξης του.

•Κουνάει τα χέρια ή τα πόδια ή κουνιέται διαρκώς στην καρέκλα του.
•Έχει δυσκολία να παραμείνει καθιστό όταν του το ζητάμε.
•Αφαιρείται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα.
•Συχνά τρέχει ή σκαρφαλώνει σε συνθήκες μη αρμόζουσες.
•Συχνά έχει δυσκολία να παραμείνει ήρεμος σε παιχνίδια ή δραστηριότητες κατα την διάρκεια του ελεύθερου του χρόνου.
•Εναι συχνά στην πρίζα ή αντιδρά σαν να κάθεται σε καρφιά.

24 Ιανουαρίου 2011

Στo μολύβι η «συνταγή» της μάθησης

Σύμφωνα με νέα μελέτη ειδικών του Πανεπιστημίου Σταβάνγκερ στη Νορβηγία και του Πανεπιστημίου της Μασσαλίας στη Γαλλία, οι μαθητές και οι φοιτητές που χρησιμοποιούν μολύβι και χαρτί είναι αποδοτικότεροι στο να μαθαίνουν καινούργια πράγματα σε σύγκριση με όσους χρησιμοποιούν υπολογιστή και πληκτρολόγιο.

21 Ιανουαρίου 2011

(Δ.Ε.Π.Υ.) Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής

Συναντάται στο 3% των παιδιών. Κύρια χαρακτηριστικά αυτής της διαταραχής είναι διάσπαση της προσοχής, παρορμητικότητα και υπερκινητικότητα υπερβολικού βαθμού για την αναπτυξιακή ηλικία του παιδιού. Το πρόβλημα αυτό εκδηλώνεται στο σπίτι, σε κοινωνικές εκδηλώσεις, στο σχολείο και μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του παιδιού ν’ ακολουθήσει οδηγίες (γραπτές ή προφορικές), να ολοκληρώσει τις εργασίες του σχολείου, να συμμετέχει σε παιχνίδια και να είναι λειτουργικό στα καθήκοντα του.

Πως να μιλάτε σε ένα παιδί με αυτισμό

1. Κάντε Σύντομες Προτάσεις.



2. Κάντε Λιγότερες Ερωτήσεις.



3. Δείχνετε στο Παιδί Σας Τι Εννοείτε.



Φανταστείτε τον εαυτό σας να μαθαίνει μια ξένη γλώσσα. Μετακομίζετε ξαφνικά σε μια ξένη χώρα και δεν έχετε μεταφραστή. Ποια είναι τα 3 βασικότερα πράγματα που θα σας βοηθούσαν να μάθετε τη γλώσσα πιο γρήγορα;

Προβλήματα μαθηματικών και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, δυσκολεύονται συνήθως στην επίλυση προβλημάτων. Μπορεί να κάνουν όλες τις πράξεις σωστά αλλά δεν μπορούν να κατανοήσουν ένα πρόβλημα!
Για να βοηθήσετε το παιδί να λύσει ένα πρόβλημα κάντε τα εξής:

20 Ιανουαρίου 2011

Μουτζούρα ή ζωγραφιά;

«Μαμά σου αρέσει η ζωγραφιά μου;» ρωτάει η μικρή τετράχρονη Κατερίνα τη μαμά της περιμένοντας με αγωνία την απάντησή της. Η μαμά ρίχνει μια γρήγορη ματιά στη ζωγραφιά της Κατερίνας και απαντάει βιαστικά. Ωραία είναι αλλά μήπως πρέπει να σταματήσεις πια αυτές τις μουτζούρες και να κάνεις μια αληθινή ζωγραφιά; Η μαμά αγωνιά για τις συνεχείς μουτζούρες της κόρης της και η μικρή Κατερίνα απογοητεύτηκε για άλλη μια φορά γιατί η μαμά «δεν κατάλαβε» ότι ζωγράφισε «το δρόμο για την παιδική χαρά». Οι παιδικές «μουτζούρες» δεν είναι ποτέ κάτι τυχαίο.

Τα ολοήμερα της μισής ημέρας

Με την ταμπέλα του «ολοήμερου» και την ενίσχυση στο βασικό κορμό των μαθημάτων τους, 800 Δημοτικά σχολεία επελέγησαν φέτος για να εφαρμόσουν πιλοτικά ένα πολλά υποσχόμενο πρόγραμμα που εάν τηρηθεί σύμφωνα με τον σχεδιασμό, μπορεί να οδηγήσει σε πραγματική αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

15 Ιανουαρίου 2011

14 Ιανουαρίου 2011

Ο «Μικρός Πρίγκηπας» βοηθά παιδιά με νοητικά προβλήματα στην ανάγνωση και τη φιλία

Μία πρωτότυπη μέθοδο, που διευκολύνει την ανάγνωση και κατανόηση κειμένων από παιδιά με νοητικά προβλήματα, δυσλεξία ή αυτισμό, ανέπτυξαν εκπαιδευτικοί του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Πτολεμαϊδας, στηριζόμενοι στις έννοιες της αγάπης και της φιλίας της πολυδιαβασμένης ιστορίας του «Μικρού Πρίγκηπα» του Αντουάν ντε Σαίντ Εξυπερύ.

10 Ιανουαρίου 2011

Βιβλίο για παιδιά με δυσλεξία έγραψε ένα 10χρονο αγόρι

Ο μικρός δυσλεξικός συγγραφέας

Ο Χένρικ Ρίκο Ζούπαν, ένα 10χρονο παιδί με δυσλεξία, έγραψε με τη βοήθεια της μητέρας του ένα βιβλίο ειδικό για συνομήλικούς του, με την ίδια μαθησιακή δυσκολία. Στην προσπάθεια συνέτρεξε και ο φίλος του μικρού συγγραφέα, Γιάντραν Χόχνιετς, επίσης παιδί με δυσλεξία, που ανέλαβε την εικονογράφηση του βιβλίου. Το ειδικά προσαρμοσμένο στις αναγνωστικές απαιτήσεις των παιδιών με δυσλεξία και μαθητών με προβλήματα ανάγνωσης βιβλίο έχει τίτλο «Πώς σχηματίστηκε η λίμνη Μπλεντ».

5 Ιανουαρίου 2011

Μαθαίνοντας στο παιδί τους αριθμούς και απλές πράξεις

Η πρώτη επαφή του παιδιού με τους αριθμούς γίνεται από πολύ μικρή ηλικία, από όταν είναι μωρό και πιάνει στα χέρια του τα πρώτα του παιχνιδάκια. Μαθαίνοντας στο παιδί τους αριθμούς και τις απλές πράξεις μπορεί να εξελιχθεί σε ένα συναρπαστικό ταξίδι με οδηγό τους γονείς και αργότερα τους δασκάλους του.

Δραστηριότητες για παιδιά

Γυρνάει απ’ το σχολείο και μονομιάς κάθεται στον καναπέ και πιάνει το τηλεχειριστήριο. Της τηλεόρασης ή της κονσόλας. Μην του θυμώσετε, μη δυσανασχετήσετε. Έχει κι εκείνο ανάγκη να χαλαρώσει, να παρακολουθήσει το αγαπημένο του πρόγραμμα, να παίξει το αγαπημένο του παιγνίδι. Αλλά όταν μετά θα του πείτε τη λέξη «φτάνει», θα πρέπει να είστε έτοιμη να του δώσετε μια απάντηση στην ερώτησή του «και τι θα κάνω τώρα;».