Σελίδες

27 Φεβρουαρίου 2011

Παραμύθια- Πώς βοηθούν στη σωστή γλωσσική ανάπτυξη

«Μια φορά και έναν καιρό …»
Μια αγαπημένη φράση μικρών και μεγάλων. Μια φράση που στα παιδιά ανοίγει τους ορίζοντες της φαντασίας και τα κάνει να ταξιδέψουν σε μέρη μακρινά και άγνωστα ενώ στους μεγάλους φέρνει όμορφες και γλυκές αναμνήσεις!
Τι πιο όμορφο από ένα παραμύθι!
Συμβουλές για το πώς μπορεί να γίνει το παραμύθι μάθημα και να ζήσει αυτό καλά και εσείς καλύτερα!

23 Φεβρουαρίου 2011

Ο Τζέιμι Ολιβερ μαγειρεύει «Το Σχολείο των Ονείρων» του!

ΕΙΚΟΣΙ ατίθασοι και «τελειωμένοι» έφηβοι παράτησαν το σχολείο. Δεν φταίνε όμως οι ίδιοι, αλλά το «σύστημα». Μπορούν να επιστρέψουν στις σχολικές αίθουσες, με τη βοήθεια 15 διάσημων δασκάλων- από τη μεγαλοδικηγόρο Σερί Μπλερ ως τον δεκαθλητήθρύλο Ντάλεϊ Τόμσον. Ιδού η πρόκληση, το στοίχημα και το νέο ριάλιτι σόου που εμπνεύστηκε ο διάσημος τηλεσέφ Τζέιμι Ολιβερ - κάκιστος μαθητής και ο ίδιος.

Στόχος του; Να αποδείξει στο βρετανικό υπουργείο Παιδείας πως δεν υπάρχουν μαθητές δύο ταχυτήτων, αλλά πως όλοι έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση. Ακόμη και όσοι φέρουν τη ρετσινιά του «σκράπα».

13 Φεβρουαρίου 2011

Πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζεις για τις μαθησιακές δυσκολίες

•Το παιδί που αντιμετωπίζει μαθησιακά προβλήματα στο σχολείο δε σημαίνει ότι έχει μειωμένη νοημοσύνη.
•Το γεγονός ότι οι προσπάθειές του δε φέρνουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα στο σχολείο δεν είναι ένδειξη ότι έχει περιορισμένες δυνατότητες.
•Οι κακές του επιδόσεις δεν οφείλονται στην τεμπελιά.
•Η δυσκολία του να συγκεντρωθεί στο μάθημα δεν είναι αποτέλεσμα αδιαφορίας.
•Τα παιδιά αυτά νιώθουν ήδη πολύ άσχημα για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, δεν τους αξίζει να τα κοροϊδεύει ή να τα περιγελά κάνεις για κάτι που τα ίδια, έτσι κι αλλιώς, δεν ευθύνονται.
•Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είναι πιθανό να έχουν εξαιρετικές ικανότητες σε κάποιες δραστηριότητες που δεν περιλαμβάνονται στη σχολική τάξη.

Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός
sofiatsin@gmail.com
paidagwgos.blogspot.gr

Οι επιπτώσεις των μαθησιακών δυσκολιών στη ψυχολογία του παιδιού

Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν επιπτώσεις μόνο στη σχολική επίδοση, αλλά και στη συναισθηματική κατάσταση και την κοινωνική ζωή του παιδιού ή του εφήβου.

•Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες νιώθει πολύ άβολα, γιατί δυσκολεύεται να τα καταφέρει, νιώθει μειονεκτικά και απογοητεύεται συστηματικά, καθώς, όσο κι αν προσπαθεί, δεν καταφέρνει να έχει καλή επίδοση στο σχολείο.

10 Φεβρουαρίου 2011

Το παιδί που γκρινιάζει, συμβουλές για αντιμετώπιση της γκρίνιας

Η γκρίνια είναι ένα είδος συμπεριφοράς που κάνει τους γονείς να λυπούνται το παιδί τους που μοιάζει να υποφέρει. Ωστόσο, το κλαψούρισμα είναι ταυτόχρονα τόσο εκνευριστικό, ώστε οι γονείς κάνουν τα πάντα για να το σταματήσουν ενώ δημιουργεί στους περισσότερους ανάμικτα συναισθήματα.
Γιατί γκρινιάζουν τα παιδιά; Μα, επειδή είναι πολύ αποτελεσματικό! Τα μικρά παιδιά παρουσιάζουν όλων των ειδών τις συμπεριφορές και κάθε τόσο ανακαλύπτουν μια μέθοδο που αναγκάζει τους γονείς να υποκύψουν στις επιθυμίες τους. Το κλάμα έχει αποτέλεσμα, το ίδιο και οι εκρήξεις οργής. Ωστόσο, η πιο αποτελεσματική μέθοδος από όλες είναι το κλαψούρισμα. Τίποτα δεν κάνει τους γονείς να υποκύψουν γρηγορότερα στις παιδικές επιθυμίες από ένα παιδί που είναι αυθεντία στο κλαψούρισμα.

6 Φεβρουαρίου 2011

Μάκατον (Makaton): Μέθοδος εναλλακτικής επικοινωνίας

 Το Makaton αφορά ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της επικοινωνίας για άτομα που εμφανίζουν ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών δυσκολιών, που βασίζεται στη χρησιμοποίηση νοημάτων ή και γραφικών συμβόλων που συνοδεύουν και υποστηρίζουν τον προφορικό λόγο. Στοχεύει φυσικά στην ανάπτυξη της κατανόησης και χρήσης του λόγου.
Το Makaton είναι ένα πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα σε όλους όσους παρουσιάζουν ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών δυσκολιών στην επικοινωνία και το λόγο να καλλιεργήσουν αυτές τις δεξιότητες και να τις χρησιμοποιήσουν με ένα απλό αλλά πολύ λειτουργικό τρόπο, έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στην κοινωνική ζωή, να χαίρονται, να έχουν επιλογές και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.

Τα παιδιά πενθούν διαφορετικά από τους ενήλικες και πρέπει να ενθαρρύνονται να εκφράσουν τα συναισθήματά τους

Τα παιδιά θρηνούν την απώλεια ενός αγαπημένου τους προσώπου με διαφορετικό τρόπο από τους ενήλικες και η θλίψη τους μπορεί να μην είναι ανιχνεύσιμη. Συχνά δεν εμφανίζουν όλα τα συμπτώματα των ενηλίκων, όπως ανημποριά ή απόσυρση γιατί δεν έχουν τη λεκτική ικανότητα να τα εκφράσουν. Η κατάλληλη ενημέρωση του παιδιού, η ενθάρρυνση έκφρασης των συναισθημάτων τους, οι «ζωντανές» αναμνήσεις του γονιού που πέθανε, και η συμμετοχή στην οικογενειακή διαδικασία πένθους δεν είναι πηγές περαιτέρω άγχους και έντασης αλλά, οδηγούν σε καλύτερη αντιμετώπιση του πένθους προσφέροντας ανακούφιση και παρηγοριά.

4 Φεβρουαρίου 2011

Κατάλληλα Εκπαιδευτικά Πλαίσια για Παιδιά με Σύνδρομο Asperger

Το παιδί με σύνδρομο Asperger δεν παρουσιάζει το ίδιο προφίλ συμπεριφοράς και μαθησιακών ικανοτήτων με το παιδί που εμφανίζει την κλασική αυτιστική διαταραχή, με αποτέλεσμα τα σχολεία και οι εκπαιδευτικές μονάδες γι' αυτά τα παιδιά να μην αποτελούν την κατάλληλη επιλογή για τα παιδιά με σύνδρομο Asperger. Το παιδί δεν παρουσιάζει μια έντονη διαταραχή και οι ψυχιατρικές υπηρεσίες συχνά δεν είναι πρόθυμες να παρέχουν υπηρεσίες σε κάποιον που παρουσιάζει μια αναπτυξιακή διαταραχή. Το παιδί μπορεί να παρουσιάζει ειδικά μαθησιακά προβλήματα, αλλά να μη δικαιούται υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές που παρέχονται στα παιδιά με νοητικές αναπηρίες. Έτσι, συχνά οι κυβερνήσεις δε διαθέτουν επαρκείς πηγές υποστήριξης και υπηρεσίες για τα άτομα με αυτό το σύνδρομο.

3 Φεβρουαρίου 2011

Παιδιά με asperger και μελέτη

Του Dr. Tony Attwood

Μία κύρια πηγή άγχους για τα παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, τις οικογένειές τους και τους δασκάλους τους, είναι η ικανοποιητική ολοκλήρωση της μελέτης στο σπίτι. Γιατί αυτά τα παιδιά να παρουσιάζουν μια τέτοια συναισθηματική αντίδραση στην απλή σκέψη ότι πρέπει να ξεκινήσουν τη μελέτη τους και τόση δυσκολία να ολοκληρώσουν το έργο που τους έχει ανατεθεί; Υπάρχουν δύο πιθανές εξηγήσεις. Η πρώτη σχετίζεται με το βαθμό του άγχους και της πνευματικής εξουθένωσης που βιώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας τους στο σχολείο και η δεύτερη με το προφίλ των γνωστικών τους δεξιοτήτων.