Πολλές έρευνες καταδεικνύουν ότι η εκμάθηση του γραπτού και προφορικού λόγου είναι ένα συνεχές αναπτυξιακό φαινόμενο.
Προϋπόθεση γι' αυτό είναι τα παιδιά να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον όπου ο έντυπος λόγος κυριαρχεί και το οικογενειακό περιβάλλον ενθαρρύνει και υποστηρίζει τις προσπάθειές τους.
Συμπεριφορικά προβλήματα, κακή οργάνωση και μαθησιακές δυσκολίες.
Τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ –δυσκολία του παιδιού να μείνει ακίνητο, να συγκεντρωθεί και να ακούσει– μπορεί να κάνουν το σχολείο δύσκολο για ένα παιδί με ΔΕΠΥ.
Τα παιδιά με υπερκινητικότητα δεν είναι απλά πολύ ζωηρά παιδιά! Είναι τα παιδιά που από την προσχολική ηλικία τρέχουν απο την μια μεριά του δωματίου στην άλλη, δεν ασχολούνται πολύ ώρα με ένα παιχνίδι, σπάνε και πετάνε τα παιχνίδια τους, ακούνε συνέχεια τη φράση " κάτσε ήσυχα"!
Ερευνητής παγκόσμιας εμβέλειας και κύρους σε θέματα πνευματικής ανάπτυξης και εκπαίδευσης των παιδιών, αμφισβητεί την κυβερνητική πολιτική που προσφέρει ένα μόνο χρόνο προσχολικής παιδείας, ισχυριζόμενος ότι δεν αρκεί για να καλύψει το χάσμα που δημιουργείται σε παιδιά από χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα.
Είναι σημαντικό να το συζητήσετε αμέσως με τον παιδίατρο. Η γλωσσική καθυστέρηση πρέπει να εντοπίζεται και να αντιμετωπίζεται το συντομότερο δυνατόν.
Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν ανευρίσκονται ιατρικά αίτια, εκτός και αν υπάρχει σοβαρή γενική αναπτυξιακή καθυστέρηση. Σε γενικές γραμμές, οι ιατρικές εξετάσεις δεν είναι απαραίτητες και το βάρος πέφτει στις μεθόδους που ευνοούν τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού.
1.Παρατήρηση χεριών.- Κρεμάμε παιχνίδια για να τα πιάνει. Μετακινεί τα χέρια στο οπτικό πεδίο.
2.Να απλώνει χεράκια για να πιάσει και να κρατήσει.- Κουδουνίστρες, παιχνίδια με χερούλια για να τα κρατήσει και να τα κουνάει. Κινεί τον βραχίονα ολόκληρο και αποκτά σταθερότητα.
Είναι χρήσιμη για όλα τα παιδιά στην τάξη, η περίληψη της ύλης. Τελειώνοντας το μάθημα ο δάσκαλος καλό είναι να κάνει μια ανακεφαλαίωση για το τι έχει διδάξει. Μ αυτό τον τρόπο οι πληροφορίες είναι πιθανότερο να πάνε από τη βραχεία μνήμη σε μεγαλύτερη διάρκειας μνήμη.
Τα παιδιά με δυσπραξία ενδέχεται να εμφανίσουν κάποιες από τις παρακάτω συμπεριφορές:
• Πολύ αυξημένη κινητικότητα, κυρίως κούνημα και χτύπημα των κάτω άκρων όταν κάθονται, χτύπημα άνω άκρων (παλαμάκια) ή φτερουγίσματα με τους καρπούς των χεριών. Ενδέχεται να είναι πολύ δύσκολο σε παιδιά με δυσπραξία να σταθούν ακίνητα.