Σελίδες

29 Νοεμβρίου 2011

23 Νοεμβρίου 2011

Η αναγνωστική ικανότητα

Πολλές έρευνες καταδεικνύουν ότι η εκμάθηση του γραπτού και προφορικού λόγου είναι ένα συνεχές αναπτυξιακό φαινόμενο.
Προϋπόθεση γι' αυτό είναι τα παιδιά να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον όπου ο έντυπος λόγος κυριαρχεί και το οικογενειακό περιβάλλον ενθαρρύνει και υποστηρίζει τις προσπάθειές τους.

15 Νοεμβρίου 2011

Διαταραχή ελλειματικής προσοχής και σχολείο

Πώς επηρεάζει η ΔΕΠΥ τη σχολική διαδικασία;
Συμπεριφορικά προβλήματα, κακή οργάνωση και μαθησιακές δυσκολίες.
Τα συμπτώματα της ΔΕΠΥ –δυσκολία του παιδιού να μείνει ακίνητο, να συγκεντρωθεί και να ακούσει– μπορεί να κάνουν το σχολείο δύσκολο για ένα παιδί με ΔΕΠΥ.

13 Νοεμβρίου 2011

Το υπερκινητικό παιδί στο σπίτι και το σχολείο

Τα παιδιά με υπερκινητικότητα δεν είναι απλά πολύ ζωηρά παιδιά! Είναι τα παιδιά που από την προσχολική ηλικία τρέχουν απο την μια μεριά του δωματίου στην άλλη, δεν ασχολούνται πολύ ώρα με ένα παιχνίδι, σπάνε και πετάνε τα παιχνίδια τους, ακούνε συνέχεια τη φράση " κάτσε ήσυχα"!

Τα 3 πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού είναι καθοριστικά για το μέλλον του

Ερευνητής παγκόσμιας εμβέλειας και κύρους σε θέματα πνευματικής ανάπτυξης και εκπαίδευσης των παιδιών, αμφισβητεί την κυβερνητική πολιτική που προσφέρει ένα μόνο χρόνο προσχολικής παιδείας, ισχυριζόμενος ότι δεν αρκεί για να καλύψει το χάσμα που δημιουργείται σε παιδιά από χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα.

9 Νοεμβρίου 2011

Τι πρέπει να κάνω αν υποπτεύομαι ότι το παιδί μου έχει γλωσσική καθυστέρηση

 Είναι σημαντικό να το συζητήσετε αμέσως με τον παιδίατρο. Η γλωσσική καθυστέρηση πρέπει να εντοπίζεται και να αντιμετωπίζεται το συντομότερο δυνατόν.

Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν ανευρίσκονται ιατρικά αίτια, εκτός και αν υπάρχει σοβαρή γενική αναπτυξιακή καθυστέρηση. Σε γενικές γραμμές, οι ιατρικές εξετάσεις δεν είναι απαραίτητες και το βάρος πέφτει στις μεθόδους που ευνοούν τη γλωσσική ανάπτυξη του παιδιού.

8 Νοεμβρίου 2011

Παιχνίδια και δραστηριότητες για την ανάπτυξη των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων (Ηλικίες 5-12)

 5-8 ετών
1.Τριποδική λαβή (με 3 δάκτυλα) προγραφικές δραστηριότητες, να τραβάει γραμμές σε ορισμένη κατεύθυνση και να χρωματίζει μέσα σε πλαίσιο.- Κιμωλίες σε πίνακα, μαρκαδόρους, κερομπογιές, πινέλα. Βιβλία για ζωγράφισμα, προγραφικές δραστηριότητες.

Ενδείξεις γλωσσικής καθυστέρησης

Παιχνίδια και δραστηριότητες για την ανάπτυξη των λεπτών κινητικών δεξιοτήτων (Ηλικίες από μηνών-4 ετών)

0-2 ετών

1.Παρατήρηση χεριών.- Κρεμάμε παιχνίδια για να τα πιάνει. Μετακινεί τα χέρια στο οπτικό πεδίο.

2.Να απλώνει χεράκια για να πιάσει και να κρατήσει.- Κουδουνίστρες, παιχνίδια με χερούλια για να τα κρατήσει και να τα κουνάει. Κινεί τον βραχίονα ολόκληρο και αποκτά σταθερότητα.

4 Νοεμβρίου 2011

Δυσλεξία: Oδηγός για εκπαιδευτικούς

Μέσα στην τάξη
Είναι χρήσιμη για όλα τα παιδιά στην τάξη, η περίληψη της ύλης. Τελειώνοντας το μάθημα ο δάσκαλος καλό είναι να κάνει μια ανακεφαλαίωση για το τι έχει διδάξει. Μ αυτό τον τρόπο οι πληροφορίες είναι πιθανότερο να πάνε από τη βραχεία μνήμη σε μεγαλύτερη διάρκειας μνήμη.

Τα χαρακτηριστικά της δυσπραξίας

Τα παιδιά με δυσπραξία ενδέχεται να εμφανίσουν κάποιες από τις παρακάτω συμπεριφορές:
• Πολύ αυξημένη κινητικότητα, κυρίως κούνημα και χτύπημα των κάτω άκρων όταν κάθονται, χτύπημα άνω άκρων (παλαμάκια) ή φτερουγίσματα με τους καρπούς των χεριών. Ενδέχεται να είναι πολύ δύσκολο σε παιδιά με δυσπραξία να σταθούν ακίνητα.