Σελίδες

15 Μαρτίου 2012

Η δύναμη της επιβράβευσης στην σχολική τάξη

Έχω αναφερθεί αρκετές φορές στο ρόλο του εκπαιδευτικού τόσο στην μάθηση όσο και στην πορεία κάθε παιδιού. Άλλοτε αυτό είναι καλό και άλλοτε καταστροφικό...! Η συμπεριφορά του δάσκαλου απέναντι στον μαθητή μπορεί να τον σημαδέψει σε όλη του τη σχολική ζωή. Ένα παιδί μπορεί να αγαπήσει ή να μισήσει τα γράμματα εξαιτίας ενός εκπαιδευτικού. 

12 Μαρτίου 2012

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής στην εφηβεία

 Με ποια πρόσωπα είναι δυνατό να εμφανιστεί η ΔΕΠ-Υ στην εφηβεία; 

Πρόσωπο-Άγχος
H Κατερίνα είναι 16 ετών. Έρχεται, αφού έχει ήδη επισκεφθεί δύο συναδέλφους ψυχολόγους. Βιώνει έντονο άγχος, θλίψη, αλλά και θυμό στη σχέση με την «κολλητή της». Η πρώτη συνάντηση είναι απίστευτα κουραστική, αφού μιλά ασταμάτητα, κλαίει, γελά, θυμώνει, κατηγορεί και κινείται αδιάκοπα.

3 Μαρτίου 2012

Παιδί και σωματικές δραστηριότητες ανάλογα με την ηλικία

Τα παιδιά εκ φύσεως είναι δραστήρια και επιζητούν σωματικές δραστηριότητες προσπαθώντας να εκτονώσουν την αστείρευτη ποσότητα ενέργειας που διαθέτουν. Πέραν τούτου το παιχνίδι είναι τρόπος μάθησης για αυτά και προσπαθούν να αντιληφθούν καλύτερα τον κόσμο και τον εαυτό τους μέσα από τα παιχνίδια. Όμως ανάλογα με την ηλικία τους τουςταιριάζουν και οι ανάλογες δραστηριότητες.

Η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής-υπερκινητικότητας

Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητας θεωρείται η πιο συχνή διαταραχή συμπεριφοράς στην παιδική ηλικία. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι περίπου το 5% του μαθητικού πληθυσμού αντιμετωπίζει το σύνδρομο αυτό.
Οι τρεις υποκατηγορίες (τύποι) της διαταραχής είναι οι εξής:
α) Ο απρόσεκτος τύπος όπου το παιδί εμφανίζει κυρίως συμπτώματα απροσεξίας
β) Ο υπερκινητικός – παρορμητικός τύπος όπου το παιδί εμφανίζει κυρίως συμπτώματα υπερκινητικότητας και παρορμητικότητας