Σελίδες

30 Μαρτίου 2013

Πότε πρέπει το παιδί να λέει καθαρά το "ρ"




Το "ρ" φαίνεται να δυσκολεύει αρκετά παιδάκια και να αγχώνει τους γονείς. Ενώ το παιδί λέει όλα τα γράμματα καθαρά έχει δυσκολία στο "ρ" είτε σκέτο είτε μαζί με άλλο σύμφωνο. Το πότε πρέπει να λέει ένα παιδί όλα τα γράμματα καθαρά είναι το ερώτημα και η γενικά αποδεκτή απάντηση είναι μέχρι να πάει στην Α' Δημοτικού, δηλαδή το αργότερο στην αρχή της πρώτης τάξης. 

13 Μαρτίου 2013

Θετική ή αρνητική η επίδραση της τεχνολογίας στην μάθηση;

Οι ειδικοί δεν έχουν καμία αμφιβολία για τα οφέλη που παρέχει η είσοδος των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της εκπαίδευσης. Διατυπώνουν, όμως και ενστάσεις, καθώς το διαδίκτυο και τα δημοφιλή gadgets, όπως τα «έξυπνα» τηλέφωνα, δυσκολεύουν τους μαθητές να συγκεντρωθούν.

Αν και δεν είναι οριστικό, το συμπέρασμα αυτό προκύπτει τόσο από επιστημονικές μελέτες, όσο και εμπειρικά. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 77% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι το διαδίκτυο συμβάλλει “κυρίως θετικά” στις εργασίες των μαθητών ως μέσο αναζήτησης πληροφοριών.

5 Μαρτίου 2013

Ασκήσεις για τη δυσκολία στην ανάγνωση

Γράφω για ακόμα μια φορά για τις δυσκολίες στην ανάγνωση, καθώς βλέπω ότι πολλά παιδιά παρουσιάζουν δυσαναγνωσία και θεωρώ πολύ σημαντικό να μάθει ένα παιδί να διαβάζει καλά. Ξέρω πως μέσα στις τάξεις οι δάσκαλοι ζητούν από τα παιδιά να διαβάσουν, πράγμα που απογοητεύει, αγχώνει και στεναχωρεί τα παιδιά που δυσκολεύονται, με αποτέλεσμα ακόμα και σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και άγχος. Για αυτό σε κάθε πρόγραμμα παρέμβασης ειδικής αγωγής, πάντα βάζω ως πρώτη προτεραιότητα την ανάγνωση! Οι ασκήσεις που γράφω δεν είναι οι μόνες που μπορούμε να κάνουμε με παιδιά που έχουν δυσκολία στην ανάγνωση, αλλά κάποιες ενδεικτικές και πολύ αποτελεσματικές δραστηριότητες.
  • Βρες λέξεις που αρχίζουν από κάποιο γράμμα ή συλλαβή. π.χ. από το Β Το παιδί πρέπει να πει ή να γράψει λέξεις από αυτό το γράμμα (βαρέλι, βόλτα κ.λ.π.)