Σελίδες

28 Ιανουαρίου 2017

Ασκήσεις/ παιχνίδια: Μαθαίνω να μετρώ

Οι παρακάτω ασκήσεις/ παιχνίδια απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και βοηθούν στην κατανόηση των αριθμών, των ποσοτήτων, στην εκμάθηση των αριθμών και απλών προσθέσεων. 

Με τα ίδια υλικά και με αρκετή φαντασία μπορούμε να παίξουμε με διαφορετικούς τρόπους!

Υλικά
- μικρά αντικείμενα, όπως παιδικές χάντρες, ξύλινα ή πλαστικά κυβάκια, φασόλια, μπίλιες, κουμπιά, υλικά χειροτεχνίας
- κυπελλάκια, μπολάκια ή ποτηράκια
- 2 ζάρια

Τρόποι παιχνιδιού
* Το παιδί ρίχνει ένα ζάρι και βάζει στο κυπελλάκι όσα αντικείμενα λέει ο αριθμός. 
* Το παιδί ρίχνει δυο ζάρια, υπολογίζει το άθροισμα των ζαριών και βάζει τα αντικείμενα στο κυπελλάκι.
* Δίνουμε στο παιδί ένα μπολ γεμάτο αντικείμενα. Ρίχνει το ζάρι και αφαιρεί όσα αντικείμενα λέει το ζάρι. Μπορούμε μάλιστα να ζητήσουμε από το παιδί να μαντέψει πόσες ζαριές θα χρειαστεί για να αδειάσει το μπολ. 
* Παίρνουμε δύο άδεια ίδια ποτήρια, ένα δικό μας και ένα του παιδιού. Ξεκινάμε να ρίχνουμε ζάρια και ο καθένας βάζει στο ποτήρι του τα κυβάκια που δείχνουν τα ζάρια. Κερδίζει όποιος καταφέρει να γεμίσει το ποτήρι πρώτος!
* Δίνουμε δύο ή τρία μπολάκια με διαφορετικές ποσότητες αντικειμένων. Ζητάμε από τα παιδιά να δουν και να πουν ποιο έχει τα περισσότερα ή τα λιγότερα αντικείμενα. Μετράμε για επαλήθευση. 
* Βάζουμε άδεια ποτήρια στη σειρά. Σε κάθε ποτήρι κολλάμε ένα χαρτάκι με έναν αριθμό. Ζητάμε από το παιδί να βάλει σε κάθε ποτήρι όσα αντικείμενα λέει ο αριθμός στο χαρτάκι. 
* Κολλάμε ένα χαρτί με αριθμό πάνω σε ποτήρι πλαστικό. Τοποθετούμε μερικά αντικείμενα μέσα και ζητάμε από το παιδί να βάλει ή να βγάλει κι άλλα αντικείμενα ώστε το ποτήρι να περιέχει τον αριθμό που γράφει.  π.χ κολλάμε το 7, βάζουμε μέσα 3 αντικείμενα. Το παιδί πρέπει να βρει πόσα θα συμπληρώσει για να είναι 7 το σύνολο. 
* Κολλάμε ένα χαρτί με μια πρόσθεση (3+2). Ζητάμε να μπουν τα ανάλογα αντικείμενα. Εναλλακτικά βάζουμε εμείς το πρώτο σκέλος (3 για το παράδειγμα μας) μέσα στο μπολ και το παιδί βρίσκει το αποτέλεσμα της πρόσθεσης βάζοντας ακόμα 2 αντικείμενα.


Σοφία Τσιντσικλόγλου
Ειδική Παιδαγωγός


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου